MONTESORI KAMP

U saradnji sa Montesori društvom Srbije 

Montesori metoda je dobila ime po Mariji Montesori, lekaru i pedagogu, koja je ceo život posvetila istraživanju značaja ranog razvoja u formiranju čoveka. Sama metoda je vodeća u svetu u obrazovanju i razvoju dece, a primenjuje se u velikom broju dečijih ustanova širom sveta.

U ovom kampu Montesori metode imaju apsolutni primat pa je čitav program i boravak konstruisan po tim principima. Neke od aktivnosti koje će se primenjivati u ovom kampu su:

Životinje od “darova prirode”, Životinje od testa, Nacrtaj svoje životinje– otisci prstiju, dlanova, stopala, Delovi tela životinja, Matematika sa Montesori materijalima, Crtamo i bojimo matematiku, Napravi svoju matematičku igračku, Razvojne igre sa brojevima, Montesori matematičke priče: “Priča o nezadovoljnom trouglu”, “Priča o brojevima’’,    Napravi svoju knjigu sa pričom: “Čaroban kvadrat’’

Vaspitači, u pratnji dece na našim kampovima stiču Sertifikat Montesori, i značajno iskustvo za dalji rad.

City child on holiday in the village. Little boy feeding goat with an apple. Kid having fun in farm
Kids being kids with no fear of animals pet the farm creatures on the head with hands.
Little kid sitting on the grass. Summer. The concept of travel,
kid is painting at home

ŽIVOTINJSKO CARSTVO
OKO NAS

Od darova prirode se prave životinje: deca sami sakupljaju “darove prirode” od kojih se prave životinje. Razvija se odnos prema prirodi, kada dete uči da se priroda čuva. Skupljamo samo ono što je već priroda “pustila” (ne kidamo lišće, plodove, skupljamo sve isključivo sa zemlje…).

Prilikom osmišljavanja produkta kod deteta se  razvije mašta, kreativnost, divergentno mišljenje. Tokom same izrade razvija se fina motorika, spretnost ruke, strpljenje, istrajnost, samostalnost u izvršavanju zadataka. 

Pecanje: posmatranje životinja koja žive u vodi. Nakon posmatranja crtamo ribice, pravimo naše “jezero” i štap za pecanje, pa i pecamo. Razvija se preciznost, koordinacija oči-ruke, kontrola pokreta. 

Opcrtavanje metalnih šablona – završi životinju. Metalni šabloni su klasični Montesori materijal sa funkcijom pripreme za početno pisanje. Pomaže razvijanje voljnog vođenja pokreta – što je preduslov za početno pisanje. Pored razvoja ruke, razvija se mašta, kreativnost, divergentno mišljenje.

Pravimo životinje od testa. Jača se šaka ,jačaju se mišići prstiju. Razvija se mašta, kreativnost. Svesno se uočavaju karakteristike određenih životinja. 

Pravimo životinje – otisak dlanova, stopala, prstiju. Aktivnost uključuje rad sa vodom. Zahteva samokontrolu, urednost. Dete shvata poruku da svako njegovo ponašanje ima svoju posledicu.

Zadaci na principu zadataka iz radnih listova – služe za produbljivanje, usvajanje informacija stečenim kroz neposredno iskustvo i doživljaj o životinjama. Npr.: ko gde stanuje, ko šta jede, ko je čije mladunče, itd.

Rad sa trodelnim karticama sa temom –  Delovi tela životinja. Ovde dete ima priliku da barata sa trodelnim karticama, definicijskim karticama, slagalicama, tj., sa klasičnim Montesori materijalima – tačnije da usvaja nazive delove tela životinja pomoću Montesori materijala, na principima Montesori načina učenja.

Čitanje, razgledanje enciklopedije o životinjama – dete uči da se služi enciklopedijama, da koristi knjige kao sredstvo za učenje. Ujedno i proširuje svoja saznanja.

BILJNI SVET
OKO NAS

Pravimo obeleživač za knjigu

Od sakupljenih “darova prirode” pravimo obeleživač za čitanje knjige. Dete uči da razmišlja na ekološki način, kako da napravi upotrebni predmet od postojećih stvari koje nam priroda nudi.

Pri tom se razvija mašta, kreativnost, divergentno mišljenje, spretnost, rad ruke. Dolazi do izražaja i estetska vrednost stvari.

Moja porodica – kroz biljke i crtanje. Dete predstavlja članove svoje porodice kroz eksperimentalnu tehniku, koristeći “darove prirode” što zahteva nesvakidašnje viđenje, moć predstavljanja na jedan samo sebi svojstven način.

Eksperiment: otvaranje latice cveta. Eksperimenti su jedan od Montesori načina učenja, kroz sopstveno iskustvo, aktivno učešće kroz koje dete shvata da u prirodi postoji ustaljen red, redosled, vremenski sled događaja. Dete razume da su pojave povezane i tako uči da uviđa, shvata i razume uzročne posledične veze događaja i pojava. Dete uči putem razmišljanja i razumevanjem.

Moja biljka/cvet od testa. Predstavljamo biljku/cvet od testa. Jača se šaka, jačaju se mišići prstiju. Razvija se mašta, kreativnost. Svesno se uočavaju delove, izgled biljke/cveta.

Pravimo biljke/cvet kroz otisak prstiju, dlanova, stopala. Aktivnost uključuje rad sa vodom. Zahteva samokontrolu, urednost. Dete shvata poruku da svako njegovo ponašanje ima svoju posledicu. 

Otisci prirode. “Darove prirode” bojimo i pravimo otiske na papir. Dete se podstiče da otisci predstavljaju “nešto” – realne stvari, predmete, pojmove.

Aktivnost prati razgovor: na šta te podseća? Podstiče se razvoj govornog izražavanja. Uče se termini pojmova iz prirode.

Zadaci na principu zadataka iz radnih listova – služe za produbljivanje, usvajanje informacija stečenim kroz neposredno iskustvo i doživljaj o biljkama. 

Moja biljka sa kampa. Svako dete zasadi svoju biljku sa kampa koju neguje svaki dan. Nosi kući za uspomenu. Razvija se odgovornost, radne navike, briga o drugima.

Rad sa trodelnim karticama sa temom –  Delovi cveta/cvetne biljke. Ovde dete ima priliku da barata sa trodelnim karticama, definicijskim karticama, slagalicama, tj., sa klasičnim Montesori materijalima – tačnije da usvaja nazive delove cveta/cvetne biljke pomoću Montesori materijala, na principima Montesori načina učenja.

Čitanje, razgledanje enciklopedije o biljkama – dete uči da se služi enciklopedijama, da koristi knjige kao sredstvo za učenje. Ujedno i proširuje svoja saznanja o biljnom svetu, o prirodi.

 

A bouquet of clover flowers in the hands of a child.
Child exploring nature
Bare feet of small child standing barefoot outdoors in nature, grounding concept
With map. Kids strolling in the forest with travel equipment
Nature education. Fun kids activity outdoors
Simple child math calculation

MATEMATIKA U PRIRODI

Rad sa Montesori materijalima. U kampu će se obezbediti rad sa klasičnim Montesori materijalima iz oblasti matematike: aritmetički štapovi (veliki, mali), šmirgla brojevi, vretena, brojevi za opcrtavanje, Seganova tabla 1. i 2., igra banke, matematički štapići, osnovi materijali za matematičke operacije (sabiranje, množenje, oduzimanje, deljenje), itd. Naglasak rada sa materijalima je na formiranju pojma količine i shvatanje strukture brojeva – to su sposobnosti koji su preduslov za savladavanje matematičkih operacija.

Izrada Montesori materijala iz oblasti matematike. Dete ima priliku da uz instrukcije I indirektnu pomoć Montesori edukatora osmisli i izradi matematičku didaktičku igračku I to samo od “darova prirode” i kancelarijskih materijala. Na taj način razvijaju se sposobnosti samostalnog učenja, učenje razumevanjem. Daje se detetu “ideja” kako sebi da napravi sredstvo koje će biti pomoć u učenju.

Zadaci na principu zadataka iz radnih listova – služe za razvijanje sposobnosti samostalnog uočavanja i tumačenja zadataka, samostalnog rešavanja zadataka sa razumevanjem. 

Razvojne igre sa brojevima. Timske, saradničke igre za razvijanje matematičkih sposobnosti kao što su: prebrojavanje, linarno brojanje, pisanje brojeva na inovativne načine, igre povezivanja količine sa količinom i povezivanja količine i simbola.

Priča o čarobnom kvadratu. Dete izrađuje svoju knjigu o kvadratu, koristeći origami tehniku, upoznajući predmete svakodnevnog života kroz geometrijske oblike.

OKO MENE PRIRODA

Inventivnim tehnikama, koristeći pretežno “darove prirode” koje je dete samo pronalazilo i sakupljalo izrađuju se: 

– Lični kovčežić, u koje će dete poneti sve svoje radove sa kampa.

– Uspomena za tajnog prijatelja.

Drugog dana boravka u kampu, svako dete “izvlači” svog tajnog prijatelja, prema kome za vreme boravka u kampu trudi se da bude pažljiv, da mu pomaže, da se ophodi prema njemu prijateljski, da mu se obrati sa lepim rečima, pažljivim gestovima i sl.

 

Po završetku kampa, deca predaju svoje samostalno izrađene poklone svojim tajnim prijateljima, kao uspomenu sa kampa.

 

Ovaj način druženja stvara lepe uspomene, pojačava samopoštovanje.

A child in a field of sunflowers. Ukraine. Selective focus.
Vaša pitanja - naši odgovori

Korisne informacije za Montesori kamp

Sav materijal koji se koristi za Montesori radionice : pribor za crtanje, sekcanje, lepljenje,,

Priča o detetu, koja sadrži:

kada je dete rođeno, šta se sve izdešavalo lepo, značajno, interesantno…za svaku godinu detetovog života. O svemu tome, ono što je u priči, dete donosi nekoliko fotografija, predmete, stvari…

Opisi koji prikazuju, predstavljaju nešto značajno, posebno lepo, interesantno…za dete od njegovog rođenja do sada. Za svaku godinu života poslati po nekoliko slika, predmeta, stvari…ili bilo šta po želji.

Od 2 – 5 predmeta/stvari za svaku godinu života, za svako dete.

Kroz predstavljanje ovih stvari, prepričavaju se bitni, lepi, interesantni… događaji u toku detetovog života, na način: šta se dešavalo detetu u toku 1. Godine života, u toku 2. Godine života i tako do današnjeg dana..

Vaspitači da ponesu nekoliko kutija u kojima će poneti kući dečje radove.

Pored standardnih Montesori metoda tu su i Igre razvrstavanja, crtanje i bojenje, slagalice, čitanje enciklopedija, igre samoposluživanja, obilazak domaćih životinja u seoskom domaćinstvu i mnoge druge aktivnosti koje će na Vaše dete ostaviti najlepše uspomene, ali i imati bitnu razvojnu ulogu.

Takođe, naši kamperi će imati i sportske igre sa rekreatorom, jutarnju gimnastiku, kao i večernji zabavni program. 

07:30 ustajanje, spremanje kreveta, higijena
08.00 jutarnja gimnastika
08.30 Doručak
09.00 Montesori radionice

11:30 Predah 
13.00 Ručak
13.30 Popodnevni odmor 
15.00 popodnevne Montesori aktivnosti
16.00 Užina
16.30 Montesori radionice
18.00 Predah grupe i spremanje za večernji program
19.00h večera
20:00 ”zatvaranje dana” i večernje aktivnosti – Zabavni programi za decu

 

Kamp realizujemo u svim našim objektima. Grupa koja želi Montesori kamp, dovoljno je da odabere neki od naših objekata, predoči nam u kom periodu bi voleli da borave na kampu i sve ostale je naša organizacija i briga.

Kompleks Vila Aleksandar

VILA Aleksandar
ORAŠAC

u srcu Šumadije, u istorijskom Orašcu nalazi se turistički kompleks Vile Aleksandar koji se nalazi na 1500 metara od mesta I srpskog ustanka

hotel park ivanjica

Hotel Park
IVANJICA

Kako je Nušić pisao ” Viđeni ste za Ivanjicu” jer nekada je Ivanjica bila kraj sveta a danas je vazdušna banja, sa prelepom prirodom i ide se sa zadovoljstvom.

Budimlija Vile

Budimlija Resort
GUČEVO

Budimlija, prelepi zaosek u podnožju planine Gučevo, poznat po prelepoj, netaknutoj prirodi.


ZLATIBOR

Sunčani Breg
ZLATIBOR

Zlatibor, odmaralište Sunčani breg koje ima decenijama dugu tradiciji u dečijem turizmu i koji je svaki učitelj bar jednom u svojoj karijeri posetio..
srebrna lisica kopaonik

Srebrna Lisica
KOPAONIK

..nacionalni park Kopaonik, Sunčani vrhovi, u hotel Srebrna Lisica koji je deceniju domaćin grupama dece.